Cum să vorbiți pentru ca oamenii să asculte
La sfârșitul oricărei conversații, cu colegii de muncă, angajații sau clienții, de câte ori vă surprindeți punându-vă una dintre următoarele întrebări:
- „De câte ori trebuie să le spun cum se face?”
- „De ce sunt atât de multe neînțelegeri?”
- „Chiar nu mă ascultă nimeni?”
Dacă o faceți, nu sunteți singurii. În majoritatea companiilor, rupturile în comunicare sunt una dintre principalele provocări cărora managerii trebuie să le facă față în fiecare zi. Ca rezultat, ei își pierd timpul recalibrând obiective pentru aceiași oameni mereu și din nou, doar pentru ca mesajul să fie încă o dată alterat și confuz. În funcție de situație, rupturile de comunicare pot avea consecințe severe, de la pierderea unor vânzări și a unei părți a profitului și până la o accelerare a plecărilor de personal.
Semnele de avertizare legate de această problemă includ pierderea interesului ascultătorului înainte ca celălalt să termine de vorbit, incapacitatea de a ajunge la nivelul de bază în timpul ședințelor și monopolizarea completă a unei conversații, deși doriți un feedback. Dacă oricare dintre aceste rutine vi se întâmplă în timpul discuțiilor, eforturile voastre de comunicare nu sunt nici efective, nici eficiente.
În mod tradițional, majoritatea conducătorilor de afaceri își petrec timpul încercând să schimbe modul în care ceilalți ascultă. Este un exercițiu inutil, pentru că singurul element din orice interacțiune pe care-l puteți schimba este participarea dumneavoastră. Acei profesioniști care sunt motivați pentru a-și schimba discursul, pentru a-i face pe oameni să-i asculte, dezvoltă relații mai bune cu personalul, investitorii și clienții. Rezultatul va consta în mai puține nînțelegeri și mai mult succes în afaceri. Făcând următoarele ajustări, puteți și voi experimenta satisfacția unei comunicări pozitive.
Nu mai vorbiți
Atunci când cineva vorbește fără încetare, ascultătorul, în mod natural, nu-i mai acordă atenție. Ascultarea este un proces care drenează energia, așa că forțându-i pe oameni să asculte pentru perioade îndelungate de timp, aceștia pot obosi. Pentru a-i motiva pe ceilalți, mai ales dacă le sunteți șef ori o figură cheie într-o negociere, fiți tăcuți și asdcultați-i pe ceilalți pentru a descoperi ce gândesc. Opriți-vă destul de mult din vorbă pentru a prinde întreaga esență a ceea ce spune cealaltă persoană. Ascultați pentru valoarea pe care celălalt vrea s-o adauge și încorporați-o în răspunsul vostru.
Spuneți ce aveți de spus
Cei care comunică eficient nu o iau pe după colț. Ei își expun părerile clar și direct. Pentru a face asta, începeți cu o singură propoziție, care scoate în evidență intenția voastră pozitivă. Apoi, expuneți scopul general. O dată ce ați făcut sugestia referitoare la acțiune, continuați cu justificările. Adesea, dar nu întotdeauna, solicitați un feedback referitor la idee și permiteți un brainstorming. Faceți un rezumat al tuturor deciziilor și al rolului fiecărei persoane, cu date și angajamente specifice și măsurabile.
Faceți cursuri pentru a ține prezentări
Împrospătându-vă abilitățile de a vorbi în public, puteți „nivela terenul de joc” cu acei colegi de succes, dar mai puțin talentați, care au ajuns unde sunt datorită excelentelor lor calități oratorice. Cei mai buni oratori urmează cursuri sau citesc cărți despre modurile în care pot fi făcute prezentările la fiecare câțiva ani, pentru a deveni mai încrezători, mai convingători și mai eficienți.
Păstrați un ton neutru
În cadrul fiecărei conversații, vorbiți cu ceilalți așa cum v-ați vorbi vouă. Evitați sarcasmul și alte comportamente ostile. Atunci când faceți o rutină din umilirea, dojenirea sau din a-i lua peste picior pe ceilalți, aceștia nu vor asculta prea mult ceea ce spuneți și nu vor merge mai mult decât trebuie pe lângă voi. Vorbiți suficient de tare, astfel ca nimeni să nu trebuiască să-și ciulească urechile, și cu autoritate, pentru a fi mai credibili. În privința a ceea ce aveți de spus, amintiți-vă să lăudați întotdeauna în public și să criticați în particular, de fiecare dată la adresa comportamentului și nu a personalității persoanei respective.
Reduceți-vă accentul, dacă-l aveți
Atunci când ascultă pe cineva care are un accent specific, oamenii pierd de obicei 10 până la 30 % din ceea ce spune. Dacă sunteți fluenți, de exemplu în engleză, dar oamenii vă tot pun să repetați ceea ce spuneți, a urma niște cursuri care se concentrează pe reducerea accentului poate fi o mișcare înțeleaptă în carieră. Este treaba voastră în calitate de vorbitori să comunicați cu claritate, mai ales că ceilalți nu vor munci ca să vă înțeleagă. În plus, ascultătorii pot fi deranjați dacă trebuie să vă ceară în permanență să repetați ceea ce spuneți. În loc de asta, adesea vor accepta și vor zâmbi, întrebându-se unii pe alții după aceea: „Și noi ce ar trebui să facem acum?” Dar nu există niciun motiv să vă pierdeți complet accentul, pentru că un accent încântător vă diferențiază de grup și face parte din persoana voastră. Totuși un training adecvat sau chiar câteva zile de coaching poate mări gradul de înțelegere cu 80%.
A comunica efectiv este cel mai bun mod de a-i face pe ceilalți să asculte ceea ce spuneți. Pentru că prea puțini cei cărora le place să se tot repete și datorită consecințelor rezultate din a nu face înțelese mesajele importante, ameliorați-vă comunicarea în așa fel încât ascultarea să nu fie o povară pentru ceilalți. Rezultatul va fi acela că veți fi auziți și înțeleși de fiecare dată când veți vorbi de către ascultătorii voștri.
Alte articole recomandate:
Sfaturi mici pentru lideri mari
Sunteți sătui să răspundeți la anunțuri fără să obțineți vreun interviu?
Redactarea unui mesaj de absență eficient la plecarea în vacanță