Pentru a reuși în afaceri nu vă ajunge doar pasiunea
Sunteți pasionați de ceea ce faceți și credeți că veți reuși în afaceri. Ați urmărit mari antreprenori spunând că își datorează succesul pasiunii lor pentru o meserie. Este o imagine caricaturală a succesului ori o versiune pentru media și galerie. În realitate această admirație pentru un produs sau un sector este necesară, dar nu suficientă pentru a clădi o întreprindere. Dacă vreți cu adevărat să reușiți în aafasceri, trebuie să mai adăugați și alte ingrediente fundamentale acțiunii dumneavoastră.
O expertiză pentru a oferi o valoare diferențiabilă
Chiar și cu pasiune, prioritatea voastră este de a vă poziționa într-o meserie pentru care aveți o expertiză și competențe de bază, care vă permit să vă diferențiați de concurenți și să vă construiți o reputație. Asta trece prin achiziția de cunoștințe prin studii sau locurile de muncă precedente și prin competențe dobândite în experiențe similare sau comparabile, pentru a ști să atrageți clienții și să le aduceți soluții care le pot rezolva în mod eficient problemele. Fără această expertiză minimă vă va fi dificil, dacă nu imposibil, să aduceți la rândul vostru o valoare adăugată diferențiată pe piață. Pasiunea nu a fost niciodată un substitut al competenței.
Tenacitatea pentru a rezista pe termen lung
Reușita nu aparține neapărat celui mai talentat. Atunci când timpurile sunt dure pentru întreprinderea voastră, atunci când vă loviți de dificultăți în câștigarea unor noi clienți, când trezoreria vă este pusă la încercare, curajul și tenacitatea voastră vor fi decisive. Doar aceste calități vă permit să mențineți eforturi constante către un obiectiv pe termen lung. Această capacitate de a vă mobiliza competențele vine din dorința dumneavoastră, mai puternică decât a altora. Motivația devine pârghia crucială a aventurii voastre, care vă ajută să depășiți obstacolele, deoarece în aceste momente dificile este indispensabil să fiți animați de o credință sau o convingere profundă. Capacitatea de a ignora obstacolele și de a continua este mai puternică decât un talent ieșit din comun al celui care coboară brațele la cel mai mic eșec.
Reziliența pentru a vă ridica după un eșec
Orice întreprindere traversează într-un moment al istoriei sale zone de turbulențe. În calitate de căpitan la bord trebuie să dați dovadă de rezistență pentru a depăși aceste perioade de incertitudine și conjuncturile care vă fac să fiți disperați. Dacă nu puteți controla mediul și circumstanțele unei piețe, puteți da cel mai bun răspuns evenimentelor care afectează mersul întreprinderii dumneavoastră. Schimbarea este inevitabilă. Este mai bine să adoptați o stare de spirit elastică pentru a naviga prin mijlocul dificultăților și a ieși din momentele dificile. Trebuie să vă construiți și să vă reconstruiți acțiunea, să vă ridicați din nou centrându-vă pe propriile competențe, abilități și aptitudini, pentru a suscita reziliența. Convingerea în acțiunile voastre este un mijloc de a o fasona, pentru că ea are un efect liniștitor, care aduce confort și speranță. În aceste perioade de adversitate, cel care este capabil să dea un sens – un obiectiv de atins, un proiect de realizat, o provocare de ridicat, cucerirea unei piețe – la ceea ce i se întâmplă depășește mai ușor încercările și reamintește că este posibil să reușească și să se proiecteze în viitor în ciuda adversității momentului.
A fi descurcăreț pentru a găsi soluțiile
Pe o piață foarte concurențială, trebuie să dați dovadă de creativitate pentru a obține rezultate, mai ales cu puține mijloace la dispoziție. Acest lucru se numește în viața de zi cu zi a te descurca, ceea ce vă permite să ieșiți din zona de confort, să faceți experiențe noi, chiar dacă acestea vă destabilizează, să faceți un pas înapoi în fața situațiilor inedite și să treceți rapid pe modul de soluționare. A vă pilota întreprinderea înseamnă adesea să improvizați cu mijloacele pe care le aveți la bord, să inventați soluții temporare, uneori extravagante, să transformați un accident într-o oportunitate. Iată capacitatea care vă este indispensabilă pentru a vă aduna resursele în mod strategic și a le orienta spre obiectiv.
Curajul pentru a acționa adesea în urgență
Fără o forțare permanentă spre înainte riscați să vă vedeți întreprinderea stagnând. Schimbarea vă cere o acțiune pe care trebuie să o realizați adesea în stare de urgență. Dacă sunteți pasionat de sectorul vostru sau de un produs și acționați fără să țineți seama de urgență, în timp, riscați să fiți depășiți de o piață care se mișcă cu altă viteză, mai mare. Puteți de asemenea experimenta sentimentul fricii și al angoasei în momentul luării anumitor decizii. Succesul vostru se construiește prin măsurile luate în ciuda temerilor. Acest lucru se numește curaj, așa cum îl scoate în evidență Peter Drucker: „De fiecare dată când vedeți o întreprindere prosperă, cineva a luat o decizie curajoasă.” Ambițiile pe care le aveți sunt imposibil de atins fără curaj, într-atât frica resimțită în anumite circumstanțe poate ucide pasiunea și vă poate face să renunțați. Doar curajul vă poate salva.
Alte articole complementare:
Reinventarea stilului de management în cinci pași
A fi manager în contextul actual
Exemple de practici manageriale inovatoare în lume – colaborare, creativitate și inovare