Conducerea schimbării – cum să vă coordonați echipele
Întreprinderea trebuie să se schimbe pentru a se adapta. Este dificil să definiți o direcție și să o mențineți într-o instabilitate care derutează salariații. Schimbarea impune eforturi în comunicare în scopul de a-i mobiliza. Iată câteva sfaturi pentru a reuși în proiectele voastre.
Vânzarea proiectului
Un diagnostic confirmă punctele forte și pe cele slabe ale proiectului. În perioadă de incertitudine există mai multă neîncredere din partea echipelor; numai o analiză identifică consecințele pozitive ale proiectului.
Identificați legăturile interne și externe
Pentru a vă face proiectul acceptat, este nevoie de actori care facilitează punerea în operă și difuzarea mesajului. Pe plan intern le identificăm percepțiile emoționale, ascultăm sentimentele managerilor și punctul lor de vedere referitor la proiect pentru a confirma punctele de dotări.
Comunicați pentru a explica, a vă face înțeleși și a valoriza
Managerii de proximitate și salariații trebuie să adere pentru mobilizarea echipelor în jurul schimbării. Formarea le permite să-și însușească mesajul și să-i aducă modificări. Managerii dumneavoastră chiar trebuie să înțeleagă temerile echipelor și să identifice pârghiile de adeziune.
Traducerea beneficiilor care vor decurge
Înainte de a vinde „ce-ul” explicați „de ce-ul” schimbării. Persoanele abandonează o situație cunoscută pentru una necunoscută. Dumneavoastră trebuie să le spuneți că sunteți la curent cu dificultățile lor și că puneți la punct soluții de limitare a lor. Reamintiți beneficiile schimbării și că întreprinderea nu-și trădează cu acest lucru vocația.
Creați o dinamică
Evitați efectul de sufleu. Un proiect se construiește pe termen lung. Dumneavoastră trebuie să reduceți elementele aleatorii și zonele de incertitudine ritmând comunicarea prin informații regulate și evolutive. Rămâneți obiectivi și factuali, realiști, credibili și transparenți.
Organizați schimburi de opinii
Ascultarea nevoilor echipei crează un climat de încredere și o dinamică pozitivă, proiectul este în mers, comunicarea sa e avansată, dar acest lucru nu autorizează pilotarea sa în mod automat. Entuziasmul unei echipe față de un proiect este adesea proporțional cu gradul său de implicare care nu trebuie să scadă pe măsura avansării proiectului.
Alte articole pe care poate nu le-ați citit:
Diferențele între o întreprindere eliberată (holocrație) și o organizație clasică
Cum să comunicați în stilul lui Bill Clinton