Antreprenoriat – 5 puncte care vă blochează reușita
Reușita antreprenorială ține de o idee bună lansată la momentul potrivit, dar și de o stare de spirit. Totuși, avansând cu ochelari de cal, riscați să faceți pași greșiți susceptibili de a vă frâna dezvoltarea. Iată o panoramă a obiceiurilor proaste observate în mod frecvent la antreprenori sau 5 puncte care vă leagă plumb de picioare.
A acționa în fiecare zi fără o viziune pe termen lung
De ce vreți să fiți antreprenori: pentru a dobândi o formă de libertate, pentru a schimba lumea? Cum vă proiectați pe termen lung: în fruntea unei societăți care sparge codurile sectorului în care acționează? Conducătorul unui IMM local? Care vă sunt valorile? Dacă nu știți să răspundeți la aceste întrebări, riscați foarte mult să fiți „absorbit” de viziunea altora: asociați, parteneri, consilieri, care vă vor ghida pe un traseu care până la urmă nu vă corespunde.
A rămâne în zona de confort
Oare câți creatori de întreprinderi se închid la ei pentru a lucra, la „căldurică”, în spatele calculatorului? Pentru a găsi clienți și a cunoaște oportunitățile trebuie să ieșiți din zona voastră de confort, să cereți sfaturi, să găsiți parteneri, să bateți la ușile profesioniștilor susceptibili să vă umple lacunele. Răspunsul potrivit nu este (întotdeauna) pe internet!
Păstrarea secretă a propriului proiect
Aveți ideea secolului, dar nu o spuneți nimănui de teamă să nu vă fie furată. Avem atâta de învățat de la ceilalți, încât ar fi păcat să trăim paralel cu propria lor creativitate. Nu păstrați o tăcere absolută! Rețeaua dumneavoastră vă va sugera aspecte la care nu v-ați gândit niciodată, fără a mai vorbi de oportunitățile de afaceri pe care vi le poate aduce. Până la urmă veți câștiga cu siguranță mai mult, în privința remarcilor constructive, decât riscați să vă fie furată idea.
Improvizarea pitch-ului de prezentare
A vinde avantajele unui produs, a vă exprima capacitatea de a întreprinde: aceste exerciții retorice, atunci când sunt ratate, vă decredibilizează în sânul rețelei voastre antreprenoriale. În cadrul unei seri de networking dispuneți doar de câteva minute pentru a acroșa un interlocutor! Provocarea constă în alegerea celor mai bune aspecte din proiectul dumneavoastră, în definirea cuvintelor potrivite, în ordonarea ideilor. Pe scurt, condiția este să vă pregătiți discursul de prezentare!
Să uitați să socotiți cifrele
O idee frumoasă nu se concretizează decât printr-un model economic rentabil. Dacă nu vă cunoașteți costurile, dacă ați fixat un preț după ureche și nu fixați un obiectiv de cifră de afaceri coerent cu potențialul pieții, riscați să aveți probleme de cash flow. Ați remarcat deja un comercial la restaurant care, în plin mic dejun cu clientul, reușește să calculeze imediat, pe colțul mesei, discountul corect pe care îl poate practica, astfel încât toată lumea să fie în câștig. Faceți la fel ca el! Pentru a dura, întreprinderea dumneavoastră trebuie să fie abordată (mai ales) din unghiul cifrelor.
Alte articole recomandate:
Despre importanța cărților de vizită în lumea profesională actuală
Un playlist pentru a fi productiv la birou