Să ne concentrăm pe 4 zone atunci când conducem schimbarea
De-a lungul anilor am fost implicat în multe programe de management al schimbării și am susținut diferite tipuri de lideri, unii mai buni în fața schimbărilor decât alții. Și am fost de multe ori întrebat ce factori au ca rezultat un program de transformare de succes. Fără să vreau să simplific prea mult ceea ce poate reprezenta un proces complex și dificil pentru orice afacere, consider că sunt patru zone care pot diferenția o schimbare eficientă.
Motivele solide
Întotdeauna întreb care sunt motivele pentru schimbare. Logica schimbării ar trebui să fie suficient de solidă pentru a obține susținerea liderilor, acționarilor și, în mod egal, oamenii care vor implementa planul trebuie să creadă în el. Pregătirea înseamnă totul în dirijarea schimbării, deci îmi încurajez întotdeauna clienții să se gândească la aproape toate riscurile, oportunitățile și barierele pe care le-ar putea întâlni de-a lungul drumului. Și să facă asta din timp. Să colaționeze faptele și datele pentru a dezvolta un plan inițial. Acest plan îi va convinge pe cei implicați despre modul în care schimbarea propusă va îmbunătăți afacerea.
Pasiunea contează
Doar faptele și cifrele nu vor convinge o echipă despre necesitatea schimbării. Pasiunea dumneavoastră va fi cea care va încuraja, va implica și va strânge oamenii în jurul dumneavoastră pentru a susține schimbarea, așa că trebuie să încercați să le îmbinați. Arătați un apetit clar și o dorință de a înfrânge provocările care stau în fața companiei.
Cu mâna pe inimă pot să spun că liderii pe care i-am văzut realizând cele mai reușite transformări ale afacerilor au crezut cu tărie că schimbările vor face lucrurile să meargă mai bine și au împărtășit această viziune cu colegii lor. Și am văzut și lideri care nu credeau cu adevărat în schimbare și același lucru s-a întâmplat și cu colaboratorii lor.
Tenacitatea
Fiți gata pentru șocul inițial. Este normal ca angajații să vrea ca lucrurile să rămână așa cum sunt, pentru că schimbarea îi înspăimântă pe unii. Aveți răbdare și veți începe să vedeți cum unii dintre angajați vor începe să descopere cum să facă schimbarea propusă să lucreze pentru ei și pentru afacere. În acest punct le puteți recolta motivația și să-i încurajați să devină avocații îmbunătățirilor pe care le planificați.
Altor angajați le ia mai mult să depășească impactul inițial al propunerii dumneavoastră. Îmi încurajez clienții să fie deschiși și să comunice de nenumărate ori motivul pentru care lucrurile trebuie să se schimbe. Este de asemenea crucial să ascultați îngrijorările angajaților, să le răspundeți la întrebări și să le înțelegeți îngrijorarea. Nu forțați acceptarea schimbării. Răbdarea este o virtute în această etapă.
Dar vor rămâne întotdeauna câțiva care pur și simplu nu vor înțelege. Uneori trebuie să vă obișnuiți să mergeți mai departe așa.
Flexibilitatea
Dumneavoastră ca lideri veți avea nevoie de tot ajutorul pe care-l puteți obține ca și de anumite sfaturi directe referitoare la resursele umane și la schimbare. Și de un ghid pentru a vă asigura că veți rămâne în picioare pe tot parcursul programului.
Fiți adaptabil în timpul procesului. Feedback-ul vă va face să modificați anumite propuneri. Așa cum spunea Darwin, „nu specia cea mai puternică supraviețuiește, și nici cea mai inteligentă, ci cea mai adaptabilă la schimbare.