Cum puteți fi mai simpatic în exercitarea atribuțiilor de serviciu pentru a vă mări șansele de reușită
Este important să fiți simpatici în muncă sau în afaceri pentru că amabilitatea poate conduce la reușită sau la eșec, înfluențând lucrurile mai mult decât nivelul dumneavoastră de competență. Enunțat în acest fel pare un lucru evident, și totuși, în vârtejul stresant al activității zilnice, nu mai e atât de simplu. Iată în ce fel amabilitatea dumneavoastră vă poate mări capitalul de reușită.
Atitudini pozitive atunci când lucrurile nu merg bine
Un lucru simplu, angajatul simpatic are o atitudine pozitivă. O aveți și dumneavoastră în timpul perioadelor faste, pentru că este mai ușor. Dar cel mai bun mijloc de a vă diferenția este de a adopta această atitudine și atunci când lucrurile nu merg bine. În acest fel veți atrage simpatia anturajului dumneavoastră. Dacă este nevoie, atunci când acest lucru se produce, amintiți-vă o reușită deja obținută recent într-o situație similară. Veți învăța să vă controlați gândurile, gonind negativismul. A deveni pozitiv este un proces care schimbă viața și care nu este deloc simplu, în ciuda întregii literaturi dedicate acestui subiect. Faceți această experianță: fixați-vă ca obiectiv să fiți pozitiv timp de 30 de zile și veți măsura puterea acestei mici schimbări.
A trăi implicat sau cu pasiune
Fiecare forță împinsă la exces devine o slăbiciune, de unde înțelepciunea populară care ne invită la moderație, dar nimic nu este mai important în muncă decât implicarea sau pasiunea. Veți fi imediat remarcat dacă vorbiți despre munca dumneavoastră cu ochii strălucind și cu cât veți fi mai pasionat, cu atât veți face o impresie mai bună. Este ușor să găsești o pasiune în viață, pentru copiii dumneavoastră, un hobby, convingeri, sau în activitatea profesională. Orice muncă poate inspira pasiuni și fiecare zi poate reprezenta un motiv de mândrie. Dacă vă place ceea ce faceți, veți fi blindat contra ideilor negative preconcepute sau a criticilor privind munca dumneavoastră. Dacă sunteți apropiat de alții în întreprinderea dumneavoastră, vorbiți-le cu pasiune și faceți în așa fel încât să-i puneți în fața unui job care-i entuziasmează. Pasiunea se transmite și nu se fură, cum se spune despre meserie, dar revenim mereu spre cineva pasionat.
Exploatați puterea zâmbetului
Puteți pierde obiceiul de zâmbi și de a râde. Totuși natura vă împinge în mod spontan să-l rețineți în echipă pe acela care vă face să râdeți sau să zâmbiți. Exploatați puterea zâmbetului chiar și atunci când tratați subiecte serioase. Observați ambianța în acele întreprinderi unde mediul de lucru este atât de grav încât oamenii nici nu se mai salută când se intersectează pe culoare. Vă veți mări șansele fiind agreabil și arătându-vă bucuria. Într-o manieră generală, știm cu toții să fim bine dispuși, râdem adesea cu prietenii și familia, dar trebuie să utilizați acest lucru mai mult în viața profesională, să povestiți o anecdotă, să râdeți de dumneavoastră însuși, și îi veți antrena și pe ceilalți. Lumea este suficient de gravă pentru a nu mai fi nevoie să mai adăugați nimic în acest sens. În plus veți degaja unde pozitive, pentru că ne plac, în general, cei care sunt bine dispuși.
Tutror le plac complimentele
Atenție să nu faceți prea multe pentru că poate fi periculos. Dar dacă îi complimentați pe ceilalți în mod sincer, le veți fi din ce în ce mai simpatici. Sunt numeroși colaboratorii avizi de complimente, care-și petrec toată viața fără un feedback pozitiv. Și nimic nu este mai ușor decât să complimentezi un coleg, un client sau un colaborator, cu grijă și atunci când este cazul. Iar ocaziile sunt multiple: un proiect terminat recent, un succes comercial, spiritul de echipă, contribuția la un proiect etc. Acest lucru arată aprecierea dumneavoastră față de ei.
Controlați îndoielile și întrebările
Să vă împărtășiți îndoielile, temerile, incertitudinile cu alții este tentant, dar nu este întotdeauna bine. Totată lumea știe că nu sunteți un robot, dar prea multă plutire vă poate scădea popularitatea. Cu siguranță vă gândiți că astfel expuneți un pic de modestie, dar acest lucru vă mărește lipsa de confort. Comunicarea pe aceste subiecte îi poate descuraja să vă asculte sau să vă urmeze. Pentru a vă face mai simpatic aveți grijă la ce comunicați. Chiar dacă aveți colaboratori care vă înțeleg obscuritatea și vă pot ajuta s-o goniți, nu toți sunt așa, iar unii se pot servi de asta împotriva dumneavoastră. În interesul dumneavoastră ca și din necesitatea de a-i motiva pe alții, optați penmtru mărturisiri rare privind dubiile sau întrebările pe care vi le puneți.
Ascultarea este o armă supremă
Dintotdeauna vi s-a recomandat să ascultați mai bine. Dar acest lucru nu este suficient. Competențele de a asculta sunt importante în toate relațiile și trebuie să treceți dincolo de o simplă ascultare. Trebuie să înțelegeți ceea ce se spune, să vă faceți ecoul propunerilor celuilalt, făcându-l astfel să înțeleagă că sunteți pe cale să ascultați și să vă gândiți la ceea ce vă spune. Dar, de multe ori, sunteți prea preocupat de ceea ce veți răspunde pentru a asculta cu adevărat. Cunoașteți destui angajați care par să asculte, dar o fac greșit. Acest lucru se vede și se simte. Deveniți mult mai simpatic dacă faceți o remarcă pertinentă pe acest subiect. Antrenați-vă pentru o ascultare activă și veți fi un ascultător inteligent și apreciat.
O minte deschisă este mereu simpatică
Arătați că sunteți gata de noi experiențe, de a examina punctul de vedere al altora, de a acumula o nouă competență, și capitalul dumneavoastră de simpatie va exploda. Cel care ezită în schimbarea obiceiurilor în ședințe, a practicilor sale de management sau al modului de gândire, apare în general ca unul care strică tot și nu este căutat în companie. Acest spirit îngust și rigid nu mai atrage pe nimeni. Cu siguranță sunteți diferiți de ceilalți, dar dacă sunteți invitați să testați o schimbare, spiritul și caracterul dumneavoastră deschis vor inspira simpatie.
Bunele maniere și modestia sunt atașante
Bunele maniere sunt pline de simpatie. A se comporta într-un mod politicos cu ceilalți este un semn de considerație pe care îl apreciază, fie că este vorba de politețe, de o mulțumire, de un mod de a se comporta, de un semn de respect, de expresia dumneavoastră orală și scrisă și de evitarea limbajului toxic, care șicanează, jenează și critică, și care îi îndepărtează. Este primul pas spre modestie. Cea adevărată, nu cea simulată, care cere cu mult mai multe complimente și transmite un fel de neliniște și o mărturisire implicită a unei lipse de încredere. Puteți fi încă și mai modest încetând să vă mai comparați cu alții. În loc să vă pese de tot ceea ce fac, focalizați-vă asupra propriei traiectorii. Recunoașteți-vă defectele și mai ales greșelile și vă veți atrage bunăvoința celorlalți, care vă vor gratifica cu o mare clarviziune și echidistanță.
8 reguli de bază pentru ședințe utile - Bogdan Buzdugan
6:14 AM, October 2022
[…] Cum puteți fi mai simpatic în exercitarea atribuțiilor de serviciu pentru a vă mări șansele de… […]