Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Sunteți siguri că v-ați ales jobul potrivit?

Într-un anumit moment considerați că ați ales un job nepotrivit, o constatare dificil de suportat, ca și cum ați fi prins într-o capcană, vă neliniștiți, deveniți mai puțin performant și intrați într-un cerc vicios din care trebuie să reușiți să vă extrageți. Dacă vă dați seama foarte repede puteți reacționa la fel de repede, dar când această impresie vă invadează după câțiva ani este dificil de știut dacă ați făcut cu adevărat o alegere proastă sau pur și simplu traversați o perioadă dificilă pentru dumneavoastră, managerul sau compania dumneavoastră. Iată câteva criterii pentru a verifica dacă ați făcut o greșeală sau este doar o pasă proastă.

Obiectivul dumneavoastră este decalat și jucați un rol

Vreți să vă realizați prin muncă și să vă construiți o carieră, ceea ce înseamnă că trebuie să aveți obiective în coerență cu aspirațiile dumneavoastră, să vă implicați în proiecte și să faceți o muncă de care sunteți mândru. Dacă obiectivele carierei dumneavoastră nu sunt în coerență cu cele ale organizației, este un prim semn că nu aveți jobul potrivit. De asemenea, adesea, vă simțiți obligat să jucați un rol cu colaboratorii dumneavoastră, vă dedublați și, din ce în ce mai mult, există persoana din viața privată și cea din viața profesională. A juca un rol este penibil, dar posibil pentru o anumită perioadă. În loc să vă canalizați energia către aspirațiile dumneavoastră, vă simțiți obligat să schimbați, să adoptați posturi afectate și comportamente contra naturii, care într-o zi vă vor conduce la prăbușire. Trebuie să vă găsiți repede o organizație care valorizează atributele dumneavoastră pentru că postul actual nu reprezintă un plan bun pe termen lung.

Nu vă integrați în cultura organizației

Dacă sunteți foarte interesat de mediul înconjurător și lucrați într-o întreprindere care poluează prin deșeurile sale, dacă furnizați idei și propuneri de inovații care nu sunt luate niciodată în considerare, trebuie să vă puneți niște întrebări. Valorile afișate de organizație nu sunt decât praf în ochi și asta vă pune într-o postură falsă în fața clienților pe care, de fapt, îi înșelați… Orice distorsiune între valorile dumneavoastră și comportamentele pe care organizația vă cere să le aplicați devin din ce în ce mai greu de suportat.

Nu vedeți niciun viitor

Amintiți-vă de interviul de recrutare când erați emoționat de cultura acestei organizații și de postul pe care-l veți avea, iar apoi a venit trezirea dureroasă și decepția nemăsurată. Este mai bine să recitiți descrierea funcțiilor postului dumneavoastră și misiunile de bază care sunt definite. Dacă cea mai mare parte a zilei nu seamănă cu niciuna dintre misiunile promise, care totuși corespund valorilor dumneavoastră profesionale, iar dumneavoastră faceți complet altceva în cea mai mare parte a timpului, trebuie să reacționați și să luați o decizie. Progresul carierei dumneavoastră este important, ați ales cu siguranță această organizație pentru perspectivele pe care le-ați avut în vedere. Vă dați însă seama că avansul carierei încetinește, organizația nu vă furnizează mijloacele de progres în termeni de competență și responsabilitate, deci este foarte probabil că nu sunteți în locul potrivit pentru dumneavoastră. Invers, dacă sunteți satisfăcut în întregime de munca dumneavoastră, dar nu doriți o evoluție atunci când organizația pune la punct un plan de formare profesională și de promovare, ați făcut o mișcare greșită.

Managerul dumneavoastră vă stresează și vă plictisiți

Vă este teamă în permanență de schimburile cu managerul dumneavoastră. Stilul său de management vă pune în dificultate, nu reușiți să-l înțelegeți cu adevărat sau, chiar mai rău, nu-i recunoașteți nicio legitimitate. Nu vă simțiți niciodată bine atunci când vă gândiți la următoarea ședință cu el, deci poate că este timpul să schimbați managerul, ceea ce, de fapt, înseamnă să schimbați organizația. Atunci când lucrați cu competențele dumneavoastră dovedite cheltuiți energie, situându-vă însă în interiorul zonei proprii de confort. Atunci când lucrați la subiecte care nu vă plac, aceste activități vă drenează de și mai multă energie fără a obține vreun beneficiu. Dacă ziua vi se umple cu sarcini pe care le detestați vă irosiți energia și vă pierdeți orice legitimitate în cadrul postului ocupat, pe care trebuie să-l părăsiți rapid. Grație bunăvoinței dumneavoastră vi se încredințează adesea sarcini care nu vă satisfac, departe de competențele dumneavoastră, și riscați să fiți catalogat ca fiind obișnuit. Este cu siguranță momentul să încercați în altă parte.

Îndepărtați scadența ameliorării situației

Vă spuneți în mod frecvent că o dată terminat proiectul actual lucrurile vor merge mai bine sau atunci când veți părăsi birourile „mizerabile” pentru cele noi, care au fost închiriate de companie. Trăiți în permanență cu ideea că mâine va fi mai bine și veți avea mai multe satisfacții. Este bine să vă înșelați dezamăgirile sau nerăbdarea atunci când traversați o perioadă stresantă sau difcilă, dar dacă păstrați mereu în suflet și în minte ideea că o dată un anumit lucru terminat situația se va schimba, există o mare probabilitate ca de fapt munca pe care o prestați să fie cea care vă îngreunează viața.

Rezultatele dumneavoastră nu sunt niciodată satisfăcătoare

Munciți foarte mult pentru a vă atinge obiectivele. Dar când le atingeți, ele nu sunt niciodată suficiente pentru managerul dumneavoastră, care găsește mereu ceva de spus sau emite rezerve în privința rezultatelor dumneavoastră, de fapt incontestabile. Acesta e semnalul de plecare. Nu sunteți în postul potrivit cu managerul potrivit, pentru că dacă munciți pentru a obține rezultate net superioare a ceea ce vi s-a cerut, nu primiți în schimb recunoaștere și recompense. Nimic mai mult pentru a vă demotiva, a vă demobiliza și, în final, să vă facă să greșiți sau să nu mai obțineți rezultate, ceea ce de data asta ar justifica criticile și muștruluielile superiorilor dumneavoastră dacă nu chiar mai mult. Este mai bine să vă anticipați plecarea, care pare deja programată. Întrebați-vă dacă sunteți pe postul potrivit și în organizația potrivită. Reamintiți-vă că fiecare etapă a carierei este temporară, că trebuie să depășiți obstacole și provocări în interiorul organizației și cu managerul dumneavoastră. Dar dacă sunteți incapabil să o faceți sau soluția depinde mai mult de alții decât de dumneavoastră, trebuie să începeți să vă testați capacitățile de a fi angajat în alte părți.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *