Erorile cele mai curente în recrutare
Aveți dreptate să evitați recrutarea unui candidat nepotrivit pentru că o recrutare ratată sapă moralul echipei dumneavoastră și costă scump întreprinderea. Recrutarea foarte proastă este ușor de reperat și o puteți corecta oprind colaborarea. Dar majoritatea recrutărilor ratate nu se văd imediat și sunt incredibil de costisitoare pentru că dumneavoastră continuați să-l țineți angajat în timp ce, lucrând necorespunzător, impactează negativ echipa. Să ne concentrăm pe cele mai curente greșeli de recrutare.
Accelerarea procesului
O primă greșeală constă în accelerarea procesului de recrutare pentru că sunteți nerăbdător să puneți un om pe o funcție. Este mai bine să faceți invers și să acordați timpul care trebuie. O recrutare bine pregătită este deja pe jumătate reușită. Un bun mijloc de a măsura ce reprezintă un post nou este de a-l ocupa dumneavoastră însuși – atunci când acest lucru este posibil – înainte de a angaja pe cineva. Acest lucru vă face să înțelegeți calitățile și competentele care nu sunt în mod evident necesare postului. Nu vă grăbiți prea tare. Trebuie să recrutați candidatul cel mai adaptat postului și întreprinderii dumneavoastră. Uneori trebuie să examinați sute de candidați și adesea decizia cea mai cuminte este de a nu recruta niciunul. Dacă înțelegeți perfect exigențele postului veți fi mai bine pregătit pentru a citi tone de CV-uri, de a avea zeci de discuții telefonice și apoi interviuri față în față. Definind norme, un caiet de sarcini al postului și persoana corespunzătoare pentru a-l ocupa, vă oferiți oportunitatea de a o recunoaște în mod spontan, chiar dacă nu ați avut decât unul sau două interviuri. Acest lucru vă va apărea ca evident.
Dorința de a recruta cel mai bun candidat
A devenit deja un clișeu să spuneți că vreți să angajați pe cineva mai inteligent ca dumneavoastră. Cu siguranță trebuie să vă forțați să o faceți, dar cu prudență. De fapt, adesea persoana cea mai inteligentă, cea mai abilă nu este candidatul potrivit pentru postul pe care-l propuneți în întreprindere. Una dintre cele mai mari erori este cel mai adesea de a uita să validați adecvarea culturală. Puteți învăța un candidat tehnicile sau cunoștințele necesare, dar vă este dificil sau chiar imposibil să-i transmiteți pasiunea, etica muncii și valorile de bază, cum ar fi respectul pentru ceilalți. Atunci când adăugați un spirit independent unui grup eficient și solidar, riscați să aduceți atingere eficienței echipei și întreprinderii. În cursul întrevederilor puteți controla aceste aspecte întrebând candidații despre acțiunile întreprinse, comparând pasiunea cu care o descriu pe fiecare, rezultatele pe care le-au obținut și măsurarea gradului de transferabilitate în cultura întreprinderii dumneavoastră. Angajatul eficient este în mod natural pasionat de proiectele care-i plac, vorbește reticent de cele care nu i-au plăcut și expune ceea ce a făcut pentru a obține rezultate în ciuda lipsei sale de interes.
Angajarea înainte de a-l fi testat
Mai curând decât să vă angajați definitiv, puteți decide să nu recrutați pe cineva cu program complet înainte de efectuarea unei perioade de probă. Acest lucru înseamnă să-i faceți un contract pe termen scurt, afișându-vă clar intenția de a-l testa în această perioadă în privința modului de lucru în echipă, asigurându-vă posibilitatea de a-i întreba pe membrii acesteia dacă le place să lucreze cu el. Puteți identifica în timpul acestei perioade probatorii probleme imposibil de anticipat în cursul unei serii de interviuri.
Întârzierea în corectarea erorilor
Niciun manager nu se simte bine când trebuie să ia decizia de a concedia un colaborator. Și totuși faceți un deserviciu echipei dumneavoastră dacă nu acționați rapid. De îndată ce v-ați dat seama că v-ați înșelat în recrutare aveți interesul să acționați rapid pentru a opri hemoragia resurselor. Întârzierea în a se separa de un colaborator puțin performant face parte dintre cele mai mari erori de management al resurselor umane. Un angajat mediocru nu vă costă doar bani, el poate demotiva, demobiliza și destabiliza echipa, ceea ce poate antrena o scădere a productivității și o scădere a câștigurilor dificil de cuantificat. Soluția necesită din partea dumneavoastră transparență și o mare reactivitate pentru a vă repara greșeala.