Blog

Blog
Câteva lucruri pe care un CEO le poate învăţa din managementul de proiect

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Câteva lucruri pe care un CEO le poate învăţa din managementul de proiect

Un CEO este liderul organizaţiei. El trebuie să aibă grijă de companie în privinţa direcţiei şi a succesului în următoarele 12 luni, cinci ani, zece ani şi chiar mai departe. El trebuie să înţeleagă organizaţia acum, dar să aibă şi acea vedere de ansamblu de la mare altitudine a organizaţiei ca întreg, împreună cu o imagine a industriei, a competitorilor şi a economiei în care operează. Uneori ceea ce face compania să fie ceea ce este şi ceea ce va fi mâine poate fi pierdut într-o clipă.

Acestea fiind zise, iată câteva lucruri pe care cred că majoritatea CEO şi, probabil, majoritatea executivilor C-level din orice organizaţie, le pot învăţa de la un director de proiect cu experienţă, care trebuie să se concentreze pe ziua de azi, pe cea de mâine şi pe drumul din următoarele 12 luni la fiecare angajament pe care şi-l asumă.

Coordonarea clienţilor

Majoritatea celor din poziţii de CEO nu sunt implicaţi în mod intim cu fiecare client sau cu managementul clienţilor. Manipularea corectă a fiecărui client, evaluarea nevoilor, asigurarea că sunt servite corect, a fi sigur că sunt fericiţi şi că sunt întâmpinate nevoile lor reale este ceea ce face un director de proiect, cel puţin din perspectiva managementului clienţilor. CEO-ul care face un pas înapoi, priveşte cu atenţie peisajul clienţilor săi şi învaţă să interacţioneze cu fiecare dintre ei până la un punct, nu numai cu cei care înseamnă cel mai mult pentru organizaţie, va avea oportunitatea să joace un rol important în satisfacţia clienţilor şi în rata de retenţie a acestora. Fără clienţi nu există nicio companie.

Managementul financiar

CEO-ul şi mulţi dintre executivii Cxx din organizaţie trebuie să fie implicaţi în rezultatele financiare. Dar acest lucru se petrece de obicei la un nivel foarte înalt sau foarte general. Şi cu un staf întreg dedicat detaliilor, inclusiv un CFO care primeşte toate loviturile financiare, CEO-ul ia doar deciziile financiare generale în majoritatea cazurilor. CEO-ul ar putea învăţa multe din experienţa directorului de proiect care are responsabilitatea zilnică a statusului financiar a fiecăruia dintre proiectele sale curente şi a imaginii de ansamblu a proiectului din prezent şi până la sfârşitul fiecărui angajament. Se va încadra sau va depăşi bugetul? Şi ce acţiuni trebuie întreprinse astăzi, mâine sau luna viitoare pentru a corecta orice abatere? Nu este practic pentru un CEO să examineze la un asemenea nivel de detaliu toate aspectele fianciare ale organizaţiei, dar abilitatea de a fi concentrat pe asemenea zone şi de a lua decizii pentru ziua de azi, nu numai pentru anul viitor, poate fi cu adevărat benefică. Şi poate deschide ochii unui CEO.

Utilizarea resurselor necesare la momentul potrivit

Utilizarea resurselor este un alt domeniu în care directorul de proiect excelează şi îi poate da câteva lecţii unui CEO. Resursele se află în mod constant la dispoziţia unui CEO. Dar un director de proiect isteţ trebuie să-şi planifice resursele petru a nu afecta bugetele proiectelor pe care le supervizează. O planificare şi o alocare înţeleaptă a resurselor este un aspect cheie a profitabilităţii permanente a proiectelor şi a organizaţiei.

Negocierea reală

Un CEO a fost probabil un mare negociator odată, iar acest lucru l-a ajutat să urce în poziţia pe care o deţine. Dar majoritatea directorilor de proiect fac faţă unor negocieri importante în timpul fiecărui proiect pe care îl conduc. Ei au nevoie de o anumită resursă, care adesea necesită o negociere. Trebuie să modifici o comandă? O altă negociere. Este o aptitudine şi o strategie importantă în afaceri. Majoritatea CEO ar putea avea nevoie de un curs pentru a-şi reîmprospăta aptitudinile.

A pune întrebări relevante

În sfârşit, chiar pentru a demara proiectul în mod corect, directorul de proiect trebuie să pună clientului întrebări relevante încă de la început. Este necesar pentru a defini complet cerinţele şi pentru a înţelege în ce direcţie se dezvoltă proiectul, ce vrea clientul şi care sunt nevoile lui, ce aşteaptă cu adevărat utilizatorii finali. Un CEO primeşte o mulţime de informaţii, dar pentru verificarea acestora şi pentru a se asigura că menţin organizaţia pe drumul potrivit, el trebuie să-şi menţină nişte capacităţi de comunicare excepţionale şi să fie foarte bun în a pune întrebări relevante.

Rezumat

Concluzia este că un CEO vede imaginea de ansamblu şi trebuie să se gândească întotdeauna cum afectează aceasta organizaţia. Sau cel puţin ei cred că trebuie să se gândească la acest lucru. Un director de proiect este mai implicat în activităţi zilnice şi într-un viitor apropiat al fiecărui proiect pe care-l coordonează. Un CEO poate cu siguraţă să înveţe anumite lucruri de la un director de proiect, ceea ce l-ar ajuta să-şi focalizeze privirea către operaţiunile zilnice. Acest lucru poate fi de un real folos mai ales atunci când organizaţia se luptă cu probleme financiare sau de altă natură.

Alte articole recomandate:

Informatică și internet – cifre care provoacă amețeală!

Elementele cheie ale schimbării

Iertarea celui care concediază

Sunteți candidații potriviți pentru un startup?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *