Pregătirea pentru întrebările cele mai curente ale interviului de recrutare
Numeroşi recrutori estimează că majoritatea candidaţilor prezenţi la interviu ştiu prea puţine lucruri despre întreprinderea care-i recrutează. Un prim sfat: interesaţi-vă, citiţi articole, studiaţi site-ul web al întreprinderii, descoperiţi-i produsele şi serviciile, cadrele superioare. Studiaţi totul cât mai amănunţit, astfel încât să puteţi discuta ca şi cum aţi lucra deja acolo. Şi acum să ne concentrăm pe alte sfaturi preţioase pentru reuşită.
Pregătirea pentru întrebările cele mai probabile
Oricare ar fi întreprinderea care recrutează, oricare ar fi recrutorul sau postul pentru care se recrutează, un anumit număr de întrebări revin de fiecare dată. Pregătindu-vă pentru acestea, vă veţi simţi mai confortabil la interviu, iar prezentarea dumneavoastră va părea mai percutantă. Ca şi pentru o vânzare, cel mai important lucru este să puteţi anticipa. Numeroase întreprinderi utilizează întrebări comportamentale pentru a înţelege mai bine ceea ce aţi făcut. Recrutorul vrea să înţeleagă cum aţi gestionat o situaţie întâlnită adesea în postul prevăzut. Pregătiţi-vă să răspundeţi, raportându-vă la experienţele de muncă ce vă descriu realizările sau arată cum aţi gestionat situaţia. Pentru că ştiţi că anumite întrebări revin de fiecare dată, pentru a nu fi prins pe picior greşit, reamintiţi-vă istoriile profesionale pe care le-aţi trăit şi din care puteţi ieşi cu înţelepciune.
Identificaţi ce doreşte întreprinderea
Trebuie să ştiţi să răspundeţi la întrebări de tipul: „De ce ar trebui să vă recrutăm?”, dar nu este obligatoriu să fie determinantă candidatura dumneavoastră. Ceea ce contează cel mai mult în acest schimb, nu este nevoia dumneavoastră ci aceea a recrutorului, şi în spatele lui, cea a întreprinderii. Răspunsurile dumneavoastră trebuie să-i arate că îi înţelegeţi problema. Este ceea ce vă va diferenţia de ceilalţi candidaţi. Pregătiţi-vă identificând competenţele căutate de înteprindere, scrutaţi descrierea funcţiei, priviţi site-ul şi clipurile video care explică meseria pe site, studiaţi bine organizaţia şi vizitaţi inclusiv paginile de Facebook şi Twitter.
Căutaţi-vă pe Google înainte de interviu
Înainte de a vă prezenta la un interviu, descoperiţi pe Google ce se poate afla despre dumneavoastră, treceţi prin sită tot ce se poate găsi şi dacă apar lucruri negative, pregătiţi un răspuns pentru a explica sau justifica această informaţie puţin gratifiantă. Dacă reuşiţi să nu vă plasaţi pe poziţii prea defensive, vă puteţi convinge mai uşor interlocutorul.
Puneţi-vă în diferite situaţii prin jocuri de roluri
Înainte de fiecare întrevedere, întrebaţi-vă de ce sunteţi candidatul potrivit pentru acest post, antrenaţi-vă în faţa oglinzii sau cu un apropiat să răspundeţi cu voce tare relativizându-vă de fiecare dată discursurile în raport cu interlocutorul şi întreprinderea care recrutează. Această intrare în situaţie repetată adesea vă permite finisarea argumentaţiei dumneavoastră şi vă întăreşte încrederea în forţele proprii. Jocul de roluri de răspuns la întrebări tipice poate fi filmat, ceea ce vă permite să vă studiaţi răspunsurile, comportamentul şi să aveţi o atitudine critică asupra propriei prestaţii.
Identificaţi ce este unic şi specific la dumneavoastră
Ce aţi realizat şi nimeni altcineva nu a mai reuşit să facă? Ce valoare adăugată profesională unică îi aduceţi interlocutorului dumneavoastră? Prin ce vă diferenţiaţi de ceilalţi? A răspunde acestor întrebări înseamnă să vă daţi seama de valoarea, de competenţele şi realizările dumneavoastră, însemnă facilitarea expunerii de puncte cheie pe care le puteţi împărtăşi unui eventual angajator. Pentru ameliorarea răspunsurilor de la un interviu la altul, reflectaţi la întâlnirile pe care deja le-aţi avut cu recrutorii. După fiecare notaţi-vă impresiile asupra duratei, sentimentul faţă de recrutor şi mai ales întrebările care v-au fost puse, răspunsurile pe care le-aţi dat şi cum aţi fi putut răspunde altfel.
Răspundeţi într-o manieră pozitivă şi destinsă
Cea mai mare parte a întrebărilor privesc experienţa dumneavoastră precedentă sau vor să exploreze obiectivele dumneavoastră. Pregătiţi-vă prezentarea şi articulaţi-i diferitele părţi într-o manieră pozitivă şi onestă. Cum puteţi anticipa întrebările probabile, vă puteţi pregăti şi răspunsurile într-o manieră pozitivă. Chiar dacă nu sunteţi performant într-un anumit punct, căutaţi un mod de a vorbi despre asta într-o manieră cât mai pozitivă. Vorbiţi despre paharul pe jumătate plin, evitaţi conotaţiile negative despre un fost patron şi orice formulare negativă care trădează o înclinare prea puţin optimistă a temperamentului dumneavoastră şi puţin sens al afacerilor. Conţinutul pozitiv merge de mână cu comportamentul dumneavoastră relaxat şi destins care îl influenţează pozitiv pe interlocutor. Cu cât vă pregătiţi mai bine pentru un interviu, cu atât veţi fi mai încrezător în dumneavoastră şi veţi afişa un comportament destins care seduce.
Alte articole complementare:
Competențe personale care trebuie dezvoltate rapid pentru păstrarea competitivității