Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Erori de evitat când începeţi un nou serviciu

Atunci când începeţi un nou serviciu vă doriţi din tot sufletul să faceţi o bună primă impresie, să vă dovediţi profesionalismul şi să faceţi cunoştinţă cu noii colegi. Ar fi mai bine să evitaţi în această perioadă, încă precară, anumite erori care acumulate ar putea scurta prezenţa dumneavoastră în această întreprindere.

Îmbrăcămintea nepotrivită

Prima impresie este întotdeauna cea bună, mai ales dacă este proastă. Prima oară când vă întâlniţi colegii, ei vor privi, inconştient sau nu, pentru a vedea a ce semănaţi. Ţinuta decontractată, fustele sau rochiile scurte pentru o femeie, îmbrăcămintea bălţată, încălţămintea murdară nu vă vor da reputaţia profesională pe care doriţi să o demonstraţi. Prevedeţi mai curând ceea ce se poate numi o ţinută de oraş sau reuşiţi să aflaţi care este codul vestimentar al întreprinderii în care intraţi. Ar fi păcat să vă rataţi jobul vieţii pentru că sunteţi în costum, în timp ce toată lumea e în tricou şi blugi!

Întârzierea

În prima zi, toată lumea aşteaptă cu nerăbdare sosirea dumenavoastră, biroul v-a fost pregătit, şi toţi curioşii să vadă noul venit sunt gata să vă primească. Dacă ajungeţi cu 20 de minute întârziere, nu veţi face cea mai bună primă impresie. Interesaţi-vă despre mijloacele de transport, timpul necesar pentru a ajunge la birou şi acordaţi-vă o marjă pentru a nu fi afectat de un incident tehnic sau un blocaj de circulaţie.

Personalizarea biroului

Când începeţi o slujbă nouă, vă aflaţi într-o perioadă de probă de câteva luni. O perioadă în care nu aveţi interes să vă destindeţi sau să vă preluaţi sarcinile cu o anumită decontractare, într-un moment în care se aşteaptă de la dumneavoastră o implicare aproape totală. De exemplu, în această perioadă probatorie, ar fi inoportun să vă aduceţi în birou obiecte personale, ca pentru a vă face un al doilea domiciliu sau pentru a arăta că acela este locul dumneavoastră. Nu este profesional şi poate fi interpretat ca o lipsă de seriozitate şi de angajament în munca dumneavoastră.

Lipsa de atenţie la ceea ce vi se spune

Din primele zile sunt multe informaţii de ingerat, formale şi informale, trebuie să integraţi în computer date importante care descriu contextul în care aţi intrat, micile semne ale unei culturi şi a valorilor, consemne proprii obiceiurilor întreprinderii sau postului. Este cu adevărat important să acordaţi atenţie la ceea ce vi se spune, dacă nu vă veţi trezi dezorientat, deconectat şi departe de ceilalţi. Dacă este prea dificil să memoraţi tot ce primiţi, scrieţi totul într-un caiet.

A nu pune întrebări

O altă eroare de evitat când începeţi ceva nou este de a pune puţine întrebări sub pretextul de a nu dori să vă deranjaţi colegii, care ar fi probabil agasaţi dacă ar trebui să vă explice în trei luni ceea ce se presupune că ar fi trebuit să asimilaţi din prima zi. Dacă nu înţelegeţi ceva, nu ezitaţi să puneţi întrebări. Acest lucru va părea normal şi va trimite un semnal al interesului dumneavoastră pentru ceea ce fac.

Să vă enerveze greşelile dumneavoastră

La începutul unui nou job, vă stă pe suflet să vă arătaţi competenţa şi mai ales să nu faceţi greşeli. Dar, ca la orice început de drum, este aproape obligatoriu să te mai şi înşeli, mai mult sau mai puţin. Este normal şi nu foloseşte la nimic să vă enervaţi. Învăţaţi cu calm aceste noţiuni sau modalităţi noi de a face anumite lucruri, înţelegeţi-vă greşelile şi aveţi grijă să nu se mai repete. În definitiv sunteţi într-o perioadă de ucenicie şi nimeni nu se aşteaptă să ştiţi totul înainte de a fi învăţat ceva.

Ieşirea din cadrul profesional

Un punct important în perioada de început este de a face cunoştinţă cu persoanele care vor lucra cu dumneavoastră. Vă veţi prezenta, veţi descoperi profilele şi responsabilităţile lor şi veţi avea probabil şi câteva conversaţii care vor ieşi din cadrul profesional. Este normal, dar trebuie să fiţi prudenţi. Cu siguranţă puteţi găsi persoane care vă pot deveni prieteni pe termen lung, dar în primele zile păstraţi o anumită rezervă, evitaţi orice familiaritate, cum ar fi expunerea problemelor conjugale, obiceiurile pentru timpul liber sau ieşirile nebune.

Nu vă plângeţi!

Iată-vă abia ajuns şi deja răspândiţi plângeri şi critici. Chiar dacă acestea pot fi perfect justificate, va fi ca detonarea unei bombe în mijlocul anturajului dumneavoastră, care se aşteaptă mai ales la manifestarea unui anumit entuziasm pentru munca în această nouă întreprindere. A critica  anumite aspecte ale jobului dumneavoastră de cum aţi intrat pe uşă nu vă dă o imagine profesională. Nu este rolul unui debutant de a se plânge din prima zi. Evitaţi de asemenea trăncăneala înainte de a şti unde puneţi piciorul. Dacă cineva vă invită, schimbaţi subiectul sau lăsaţi să se înţeleagă că nu vă interesează bârfa.

Refuzul unei invitaţii

Dacă noii colegi vă invită la o cafea, la masa de prânz sau să beţi un pahar după serviciu, ar trebui să profitaţi de ocazie. Este un semn de bună primire şi o oportunitate de a-i cunoaşte în afara funcţiilor lor. Refuzul unei asemenea oferte poate fi interpretat greşit şi s-ar putea să nu mai aveţi pe viitor o asemenea ocazie şi să vă începeţi serviciul fiind ostracizat, ceea ce nu este de bun augur pentru o muncă în echipă.

Alte articole recomandate:

Arta concilierii urgenţei şi managementului în epoca internetului

Zâmbetul – cel mai bun coach al carierei dumneavoastră

De ce tip de inteligenţă aveţi nevoie pentru reuşită

Cum recunoașteți un bun patron

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *