Blog

Blog
Cum să vă vedeţi întreprinderea prin ochii clienţilor şi ai colaboratorilor

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Cum să vă vedeţi întreprinderea prin ochii clienţilor şi ai colaboratorilor

A păstra contactul cu clienţii şi membrii echipei dumneavoastră este cel mai bun mijloc pentru a cunoaşte realitatea referitoare la avansarea proiectelor şi la priorităţile lor. Acest contact vă permite identificarea problemelor potenţiale şi optimizarea ocaziilor de a repera punctele lor forte.

A vedea întreprinderea prin ochii clienţilor

Unul dintre mijloacele cele mai eficiente de a lua pulsul întreprinderii dumneavoastră este de a o vedea prin ochii clienţilor. Este vorba de organizarea unor evenimente în cursul cărora membrii echipei dumneavoastră interacţionează cu clienţii. Dumneavoastră nu puteţi fi prezent la fiecare apel telefonic sau la fiecare întâlnire, dar o reuniune cu clienţii şi colaboratorii este o ocazie preţioasă. Ca o regulă generală, comercialii au un oarecare succes, fiind deja obişnuiţi să întâlnească clienţii, dar gestionarii, cei din birouri care tratează detaliile administrative sau contractuale, de exemplu contabilii, profită din plin de aceste întâlniri. Evenimentele provocate cu clienţii furnizează acestei echipe invizibile ocazia de a înţelege mai bine clienţii, iar pentru dumneavoastră de a măsura gradul lor de apreciere a serviciilor întreprinderii dumneavoastră.

O întâlnire săptămânală cu fiecare colaborator

Reuniunea săptămânală cu echipele este un eveniment destul de obişnuit în afaceri. Fiecare îşi actualizează cunoştinţele şi partajează informaţia. Dar această întâlnire de grup nu este suficientă pentru a păstra cu adevărat contactul cu fiecare colaborator. Unii dintre ei pot dori să discute despre propriile lor dificultăţi sau despre anumite relaţii şi nu se simt în largul lor dacă o fac de faţă cu toată lumea. Politica uşii deschise nu este întotdeauna suficient de eficientă. Colaboratorul evită adesea o situaţie delicată de teamă că vă plictiseşte cu un subiect puţin important. Şi totuşi, o problemă mică poate deveni suficient de mare pentru a merita să fie tratată la nivelul dumneavoastră, dar în acel moment va necesita mai mult timp şi energie decât dacă aţi fi tratat-o imediat. Pentru a evita acest lucru este mai bine să alocaţi o oră săptămânal fiecărui colaborator direct şi astfel să preveniţi transformarea problemelor mici în probleme mari.

Observarea prin ochii unui colaborator

Este practic imposibil să înţelegeţi un colaborator fără a vă pune în locul lui. Şi este tocmai ocazia de a o face. Nu trebuie să veniţi incognito în propria întreprindere, ci de exemplu, o dată pe an, timp de o zi, să luaţi locul unui membru al echipei dumneavoastră. A vedea lumea, munca, întreprinderea prin ochii lui este edificator. Dacă aveţi o echipă numeroasă puteţi încredinţa această misiune de observare unor colaboratori. Scopul acestor misiuni din umbră este de a descoperi ceea ce funcţionează bine şi zonele posibile de ameliorare. Acest parteneriat din umbră vă ajută să vă înţelegeţi mai bine colaboratorii, dificultăţile pe care le întâmpină în munca lor şi să amelioraţi în cunoştinţă de cauză eficienţa lor şi armonia relaţiilor în cadrul echipei.

Articole complementare recomandate:

Dezvoltarea angajaților trebuie să înlocuiască analiza performanțelor

Elementele cheie ale schimbării

Iertarea celui care concediază

În 2030 liderii vor avea doar colaboratori, asociați și aliați

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *