Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Cum să comunicați în stilul lui Bill Clinton

Cel de-al 42-lea președinte american, Bill Clinton se bucură de o carismă care îi permite să facă orice persoană să se simtă ca fiind cea mai importantă în acel moment. Dincolo de carismă există tehnici pentru perfecționarea talentului dumneavoastră de comunicare.

Bill Clinton și dumneavoastră

Cei care l-au întâlnit pe Bill Clinton spun adesea că are un mod de a vă face să vă simțiți ca și cum ați fi singura persoană din sală. El vă consacră toată atenția lui în exclusivitate, interesat și doritor să vă cunoască povestea. Experții în comunicare care au fost aproape de el explică modul în care este capabil să captiveze publicul și întorcându-se să facă persoana care se ocupă de diaporamă să se simtă cea mai importantă. Legendara sa capacitate de comunicare este datorată în mare măsură practicii, unei carisme personale, dar mai ales unei concentrări ieșite din comun.

Comunicarea axată pe o persoană

Un studiu din 2010 realizat de psihologii de la Universitatea Harvard a constatat-o, oamenii petrec jumătate din timpul lor conștient gândindu-se la altceva decât la ceea ce fac. Mintea lor cutreieră. În plus digitalul permite multitasking-ul. Ceea ce este grav, este că clicul constant ne perturbă și ne poluează neuronii. Această căutare cu o stimulare constantă ne penalizează performanța muncii noastre, care suferă, dar și calitatea relațiilor noastre. Practica unei comunicări axate pe o persoană sau un subiect ne ameliorează viața îmbunătățindu-ne relațiile. Geoffrey R. Tumlin, patronul unei societăți de consultanță în comunicare, care formează mii de persoane în domeniul comunicării și leadership-ului decriptează principalele repere care caracterizează stilul lui Clinton.

Deconectarea și căutarea conversațiilor

Obiceiurile noastre digitale ne-au formatat creierul pentru durate scurte de atenție. Pentru inversarea procesului, trebuie să reducem timpul petrecut la calculator la minimum și să ne deconectăm de distracțiile electronice, oricare ar fi ele, pentru a căuta interacțiunea cu relațiile reale. Dați de-o parte în mod temporar ecranele și consacrați-vă atenția către persoana din fața dumneavoastră. A se angaja într-o conversație în timp real aduce schimburi interpersonale productive. Se estimează că o persoană poate avea 100 de forme de comunicare într-o singură zi: curier electronic, mesaje text, apeluri telefonice. G. Tumlin recomandă să faceți două conversații gândite, reale, cu o persoană și să fiți atent la ceea ce se întâmplă în jurul dumneavoastră, să vorbiți oamenilor, să ascultați ce au de spus, pentru că acest lucru creează un sens pentru amândoi. Această comunicare bazată pe „noi în acest moment” necesită o ascultare reală și mai ales îndepărtarea „creierului pentru internet”.

Punerea în locul celuilalt și exercițiul

Cele mai bune relaționări se produc arunci când luați în considerare punctul de vedere al celeilalte persoane. Acest lucru mărește șansele înțelegerii, îi indică faptul că o luați în serios și mărește șansele de a găsi puncte în care sunteți de acord și interese comune. Multe conversații cunosc o „desprindere”, pentru că este mult mai simplu să spui ce crezi decât să iei în considerare ceea ce spune celălalt. Obișnuința de a lua în considerare punctul de vedere al celuilalt deschide o fereastră spre obiectivele comune și spre o înțelegere reciprocă. Pentru a deveni un comunicator trebuie să practicați conversații reale, față în față. Trebuie să favorizăm relațiile productive cu persoanele în carne și oase, pe care le avem în față, cu atât mai mult cu cât mediul nostru tehnic ne sufocă în permanență.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *